Heino wint moeizaam van Winterswijk

8 maart 2020 14:00

E.S.B. (Eric) ten Horn

Onbekend

Heino heeft de spectaculaire winst op BVC een goed vervolg weten te geven met een 2-0 overwinning op het laaggeklasseerde Winterswijk. Gemakkelijk kwam deze overwinning echter geenszins tot stand: het bleef lang 0-0 en pas in de slotfase wist Heino het verschil te maken door doelpunten van invallers Marius Deckers en Nick Bisselink.

Bij Heino ontbraken de geblesseerde Jasper Smeenk en Jason Pham, terwijl Luck van den Burg geschorst was na zijn rode kaart tegen BVC. A-junior Merijn Pasman begon daardoor in de basis. Heino begon de wedstrijd redelijk, maar het spel werd snel minder, met vele slordige passes van beide kanten. Heino had moeite om controle te krijgen over de wedstrijd, mede doordat Winterswijk opportunistisch spel afwisselde met een compacte organisatie. Kansen waren hierdoor spaarzaam en kwamen vooral voort uit corners of snelle aanvallen. Zo kwam Robin Gerritsen een teenlengte tekort op een voorzet van Jeroen Bos.
De tweede helft kwam Heino voortvarend uit de startblokken. Uit een vloeiende aanval over links via Jesper Schokker kwam Robin net tekort bij de eerste paal en schoot Jeroen Bos snoeihard op de paal. Heino kreeg steeds meer balbezit, maar had moeite om tot uitgespeelde kansen te komen. Halverwege de tweede helft claimde heel Heino een penalty na een vermeende overtreding op Melvin Velthuis, maar de scheidsrechter wilde van niets weten. De wedstrijd stevende zodoende af op 0-0, maar toen kwam Marius Deckers in het veld. Koud in het veld belandde een afgeslagen vrije trap van Jesper voor zijn voeten en hij schoot feilloos binnen. Toch nog 1-0. Kort voor tijd werd de moegestreden Merijn Pasman nog vervangen door mede-A-junior Nick Bisselink en hij gooide in blessuretijd de wedstrijd in het slot door een slim steekpassje van Melvin fraai af te ronden, waarmee hij zijn eerste treffer namens Heino 1 liet aantekenen. Zo kon Heino ondanks een moeizame wedstrijd toch drie punten bijschrijven.