Heino wint na knotsgekke wedstrijd van BVC '12

16 februari 2020 14:00

M. (Michel) Nijdeken

Onbekend

Heino heeft de eerste drie punten van 2020 binnengehaald. Na een knotsgekke wedstrijd, waarin de kansen voortdurend keerden en er van alles gebeurde, stond er 3-4 op het scorebord in Beek, waar Heino speelde tegen koploper BVC '12.

Heino begon sterk aan de wedstrijd en dat resulteerde na ruim tien minuten in de 0-1; Robin Gerritsen kon scoren na voorbereidend werk van Melvin Velthuis. Na de openingstreffer ging BVC, dat de koppositie natuurlijk graag wilde behouden, op zoek naar een treffer en daar kreeg het de uitgelezen kans voor middels een penalty. Keeper Kevin Reimink kwam echter als winnaar uit de strijd en zo bleef het 0-1. BVC was nog een keer dicht bij de gelijkmaker, maar de Bekenaren raakten de lat. Zo gingen beide ploegen met 0-1 rusten.

De tweede helft ontpopte het duel zich tot een ware thriller, waarvan de afloop dat het einde onzeker bleef. Al snel maakte BVC de gelijkmaker waar het al lange tijd naar op zoek was, maar Heino reageerde vrijwel direct daarop met de 1-2 via Jesper Schokker. Niet lang daarna dreigde de wedstrijd weer helemaal te kantelen: Luck van de Burg kreeg voor een overtreding in het strafschopgebied zijn tweede gele kaart: weer een penalty dus voor BVC en Heino moest verder met 10 man. Ditmaal werd de penalty feilloos benut en dus was het weer gelijk. BVC dacht nu door te kunnen drukken, maar moest niet veel later ook verder met 10 man, doordat Dominic Scholten ook tegen zijn tweede gele kaart van de middag aanliep. Een kwartier voor tijd was het toch BVC dat voor het eerst deze middag op voorsprong kwam en dreigde Heino weer met lege handen achter te blijven. Dat was echter buiten de Heinose veerkracht gerekend, want kort voor het eindsignaal maakte Jesper met zijn tweede van de middag toch nog de 3-3. Daarmee was de koek echter nóg niet op, want het was nogmaals Jesper die zich uiteindelijk tot matchwinner kroonde door ook de 3-4 te scoren. Het was daarna nog even billenknijpen, maar de Heinose verdediging gaf de winst niet meer uit handen en dus is de eerste winst van 2020 een feit! Hulde voor de veerkracht en strijdlust van de mannen van Martijn de Vogel! Met deze winst kan Heino met een goed gevoel de twee komende vrije weekenden ingaan; op zondag 8 maart staat de volgende wedstrijd op het programma, thuis tegen Winterswijk.