Uitstekende overwinning op Westlandia

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft zich zondagmiddag op uitstekende wijze gerevancheerd voor de nederlaag in de Sallandse Derby vorige week. De thuiswedstrijd tegen het subtopper Westlandia eindigde in 3-0.

De gasten uit Naaldwijk, die vorig seizoen degradeerden uit de 3e divisie, waren naar Heino gekomen met de ambitie om de 3e periode goed te starten in de jacht op een plaats in de nacompetitie. Heino had zijn zaakjes echter prima op orde en speelde vanaf het eerste fluitsignaal zeer geconcentreerd, zodat de ploeg niet opnieuw tegen een snelle achterstand aankeek. De hele eerste helft ging volledig gelijk op, zonder dat een van beide ploegen tot grote kansen wist te komen. Heino stichtte wat gevaar via corners en Jesper zag een schot gekeerd worden door de keeper, maar dat was het wel qua wapenfeiten. Ook Westlandia creëerde geen uitgespeelde kansen, waardoor de 0-0 ruststand niet meer dan logisch was.
In de tweede helft was er meer vuurwerk te noteren. Al in de 1e minuut raakte Jesper de paal, maar hij stond ook in buitenspelpositie. Daarna golfde het spel meer op en neer. Marius kwam in het veld voor de geblesseerde Luc en Tim verving Daan. Halverwege de tweede helft belandde een prima kans voor Westlandia in het zijnet en vlak daarna werd dan toch de ban gebroken door Heino. Rick werd goed diepgestuurd door Tristan en vervolgens onderuit gelopen in het strafschopgebied: penalty! Kevin Roddenhof schoot de strafschop feilloos binnen en tekende daarmee de 1-0 aan. Westlandia moest op zoek naar de gelijkmaker, maar Heino bleef de gevaarlijkste ploeg. Een kopbal van Tim landde nog op de lat, maar even later kreeg opnieuw Tim een niet te missen kans van Luck: 2-0. Kort voor tijd zorgde de net ingevallen Jesse voor de kers op de taart door ook nog de 3-0 te maken. Een fantastisch resultaat voor Heino, dat hiermee de aansluiting met de veilige 12e plaats weer heeft bewerkstelligd (en ook prima is gestart aan de 3e periode). Komende zondag staat de uitwedstrijd tegen concurrent De Zouaven op het programma. Als de lijn van deze wedstrijd doorgetrokken kan worden, is daar weer van alles mogelijk!

Heino 2 speelde een oefenwedstrijd tegen SDOL 1; het werd 3-3. Heino 3 verloor met 2-0 bij Holten 2. Zaterdag speelde JO19-1 met 1-1 gelijk tegen Berkum, terwijl JO17-1 met 1-0 won van dezelfde tegenstander. Vr1 won met 2-1 van DSV '61 Vr1.