Dure nederlaag tegen Be Quick 1887

9752AD
HAREN GN
tel. 050-5344950

Heino 1 heeft zichzelf afgelopen zondag een slechte dienst bewezen door de uitwedstrijd tegen directe concurrent Be Quick 1887 met 2-0 te verliezen.

Na een prima lunch bij Bij Ne9en vertrok Heino richting Groningen voor de laatste wedstrijd van 2023. Het was een cruciaal duel, want beide ploegen verkeren met 12 punten uit 14 duels in degradatienood. Heino startte in vrijwel dezelfde opstelling als vorige week tegen TVC '28, alleen Luc Fakkert moest zijn plek als rechtsachter afstaan aan Jeroen Bos. In de eerste helft was duidelijk dat beide ploegen vooral niet wilden verliezen. Heino had in de openingsfase wat meer de bal, maar echt grote kansen leverde dat niet op. Gaandeweg nam Be Quick het initiatief wat over, maar ook de Groningers konden niet echt gevaarlijk worden. Pas in de slotfase van de eerste helft ontbrandde de wedstrijd een beetje. Het dichtst bij een treffer was Stijn Kogelman, maar tot teleurstelling van heel Heino verdween zijn schot via de lat over het doel. Ook Matthias Reimink was gevaarlijk, maar hij schoot net naast. Zo gingen beide ploegen met 0-0 de rust in.
Ook in het eerste gedeelte van de tweede helft had Heino het initiatief en dat leverde enkele schietkansen op, maar de keeper van Be Quick stond zijn mannetje. Twintig minuten voor tijd bracht trainer Martijn de Vogel Stan Heetkamp voor Stijn Kogelman voor nieuwe aanvallende impulsen, maar het doelpunt viel aan de andere kant. De eerste echte kans voor Be Quick was direct raak doordat Sven van der Velde beheerst binnen kon schieten. Heino moest hierdoor op jacht naar de gelijkmaker, maar dat leverde geen treffers op. Sterker nog, in blessuretijd strooide de thuisploeg nog wat zout in de wonden door de 2-0 te maken. Invaller Han van Dijk was de gevierde man.
Door deze nederlaag eindigt Heino de eerste seizoenshelft op een wat teleurstellende 15e plaats, die aan het eind van de rit directe degradatie betekent. Na de winterstop zullen de mannen dus uit een ander vaatje moeten tappen, om te beginnen op 20 januari op bezoek bij directe concurrent DETO in Vriezenveen.

Heino 3 wist zondag opnieuw te winnen: 5-1 tegen subtopper WWNA. De ploeg is bevestigt daarmee zijn status als Herbstmeister. Zaterdag speelden zowel JO19-1 (1-1 tegen Berkum) als JO17-1 (3-3 tegen Den Ham) gelijk, terwijl ook Vr1 de punten deelde: 1-1 tegen Bruchterveld.