Verlies tegen AZSV

7121WJ
AALTEN
tel. 0543-472100

Heino 1 heeft zondag de uitwedstrijd tegen AZSV in Aalten verloren. In een matige wedstrijd tegen trok Heino met 1-0 aan het korste eind.

Na een goede lunch bij Bij Ne9en trok Heino richting de Achterhoek. Heino startte in bijna dezelfde opstelling als bij de overwinning op Pelikaan S; alleen Ruben Meijer verving de geblesseerde Sten Rosendal. Het veld in Aalten was door de vele regen moeilijk bespeelbaar geworden, waardoor goed voetbal bijna niet mogelijk was. Er ontstond daardoor een wedstrijd waarbij inzet en strijd de boventoon voerden; voor beide doelen gebeurde er dan ook weinig noemenswaardigs. De wedstrijd stevende zodoende af op een doelpuntloze eerste helft, maar zo'n vijf minuten voor rust viel pardoes de 1-0; Benjamin Roters werkte met enige hulp van een Heino's been een corner binnen.

Heino kwam de tweede helft sterk uit de kleedkamer en al snel ontstond de eerste kans; helaas lag de Aaltense keeper in de weg. In het vervolg van de tweede helft bleef Heino de bovenliggende partij, maar de Aaltense verdediging gaf geen krimp. Een aantal keer was Heino daardoor dicht bij de gelijkmaker. In de slotfase kwamen Nick Peters en Luc Fakkert als verse krachten nog in het veld, maar het mocht niet baten. Door de ruimte die Heino in de jacht op de gelijkmaker weg moest geven, was het AZSV dat in de omschakeling nog een aantal keer gevaarlijk wist te worden, maar tot doelpunten leidde het allemaal niet meer, waardoor Heino met een 1-0 nederlaag terug naar huis moest. Volgende week in de uitwedstrijd tegen middenmoter Buitenpost krijgt de ploeg van Martijn de Vogel weer een nieuwe kans om de drie punten mee naar Heino te nemen.

Heino 2 leed op bezoek bij RKHVV het eerste puntverlies; de wedstrijd in Huissen eindigde in 0-0. Heino 3 versterkte de koppositie door in de slotfase met 3-1 te winnen van concurrent Dalfsen 2. Zaterdag won JO19-1 opnieuw met 5-0, deze keer van ZAC. JO17-1 ging hard onderuit bij Dedemsvaart: 9-1. Vr1 verloor zaterdag ten slotte met 2-4 van Hellendoorn.