Nipte nederlaag tegen VVOG

3847LR
HARDERWIJK
tel. 0341-414242

Heino 1 heeft de uitwedstrijd tegen VVOG verloren. Tegen de titelkandidaat uit Harderwijk werd het 2-1.

Na een prima lunch bij Bij Ne9en vertrok de selectie richting Harderwijk om aan te treden tegen VVOG. De Harderwijkers, die afgelopen seizoen degradeerden uit de 3e divisie, doen dit jaar volop mee om de titel. Heino verstopte zich echter niet en zocht waar mogelijk de aanval. Het was echter VVOG dat in de 13e minuut op een 1-0 voorsprong kwam. Khalid Tadmine rondde een goede aanval bekwaam af. Ook Heino liet zich niet onbetuigd en kreeg onder andere via Jesper Schokker een mooie kans. Toch was het de thuisploeg die voor het meeste gevaar zorgde, maar keeper Ivan Kaniuchka onderscheidde zich met enkele goede reddingen. Zo gingen beide ploegen met een 1-0 stand aan de thee.
Na enkele minuten in de 2e helft was Heino dicht bij de gelijkmaker, maar helaas kwam Stijn Kogelman een teenlengte tekort om een voorzet binnen te werken. In de tegenaanval was het VVOG dat wél het net wist te vinden doordat Elikia Mbinga een snelle aanval tot doelpunt promoveerde. Heino moest daardoor meer de aanval zoeken, maar had het moeilijk met het spel van VVOG. Toch kwam Heino een kwartiertje voor tijd plots terug in de wedstrijd. De ingevallen Aron Wierenga - hij keerde terug na enkele weken blessureleed - verraste keeper Manuel Hoogewoning met een knap afstandschot. In de slotfase probeerde Heino de gelijkmaker te forceren, maar het was de thuisploeg die de grootste kansen kreeg om de score verder uit te bouwen. Het was aan keeper Ivan te danken dat dat niet lukte. Zo eindigde de wedstrijd dus in een 2-1 overwinning voor VVOG. Voor Heino biedt het vertoonde spel echter meer dan genoeg aanknopingspunten om met vertrouwen toe te werken richting de laatste twee wedstrijden van de eerste seizoenshelft, komende zondag thuis tegen middenmoter TVC '28 en de week erop uit naar concurrent in de degradatiestrijd Be Quick 1887.

Heino 2 wist opnieuw niet te winnen, in Groenlo ging de ploeg met 2-1 ten onder tegen Grol 2. Heino 3 zette zijn serie overwinningen juist voort met een 5-1 winst tegen Overwetering 2. Zaterdag verloor JO19-1 met 4-2 van WVF, terwijl JO17-1 met 1-5 wist te winnen van Oranje Nassau. Vr1 verloor zaterdag in Borne met 4-1 van NEO.