VVOG Harderwijk - vv Heino 1

VVOG Harderwijk - vv Heino 1

Komend weekend speelt Heino 1 weer eens op zaterdag. Er staat namelijk een uitwedstrijd tegen VVOG uit op het programma. De Harderwijkers degradeerden afgelopen seizoen na 7 jaar uit de 3e divisie. In de reguliere competitie eindigde VVOG als 15e, waarna het in de nacompetitie nog de kans kreeg het vege lijf te redden. Smitshoek was over 2 wedstrijden echter te sterk, waardoor VVOG dit jaar dus een van de tegenstanders van Heino is. VVOG is echter nog altijd ambitieus en is dit jaar een van de kampioenskandidaten; momenteel staan de Harderwijkers op plek 3, op slechts 1 punt achterstand op koplopers Scherpenzeel en Excelsior '31. Van de 12 wedstrijden won VVOG er 8, waaronder een aantal met grote cijfers: 5-0 tegen TVC '28, 6-1 tegen Berkum, 4-1 tegen Rohda, 6-0 tegen Quick '20 en 5-0 tegen Pelikaan S. In de toppers tegen Scherpenzeen (2-0 verlies) en Excelsior '31 (2-2) haalde VVOG daarentegen slechts 1 punt en 2 weken geleden verloor de ploeg verrassend in eigen huis met 0-1 van MASV. Afgelopen week schakelde VVOG met de nodige moeite derdeklasser Zwolsche Boys uit: na een 0-1 ruststand besliste VVOG de wedstrijd pas in de laatste tien minuten: 3-1. VVOG heeft de selectie afgelopen zomer behoorlijk versterkt. Meest opvallende speler is aanvaller Joshua Patrick, die dit jaar al 8 competitietreffers maakte. Hij kwam over van Sportlust '46 (3e divisie) en kwam voorheen onder ander uit voor GVVV, DOVO (waarvoor hij in 2019 met liefst 36 goals topscorer werd in de 3e divisie), AFC en Argon. Daarnaast huurt (!) VVOG dit seizoen Khalid Tadmine van IJsselmeervogels, waar hij mede door blessures op een zijspoor was beland. Tadmine startte zijn carrière als prof bij Almere City en kwam daarna uit voor Koninklijke HFC in de 2e divisie. Verder kwamen bijvoorbeeld Max Leeflang, die nog een wedstrijd speelde voor Go Ahead Eagles, van Sparte Nijkerk en Mike van de Laar van IJsselmeervogels. Trainer van VVOG is Jurjan Wouda, die overkomt van Excelsior '31. Tot halverwege vorig jaar was Dwight Lodeweges hoofdtrainer, maar die werd toen assistent van John Heitinga bij Ajax.
Heino boekte vorige week een belangrijke overwinning op Longa '30 en tankte dinsdagavond vertrouwen met een prima bekeroverwinning op Helios. Heino kan onbevangen aantreden tegen favoriet VVOG en dan kan de ploeg van Martijn de Vogel zo maar verrassen, zeker als de nodige Heinosupporters de ploeg komen steunen. De wedstrijd begint om 15.00 uur in Harderwijk.

Heino 2 gaat zondag op bezoek bij Grol, terwijl Heino 3 Overwetering 2 ontvangt. Verder zijn er thuiswedstrijden voor 35+ en H11 om 10 uur, H10 en H12 om 12 uur en H6 om 12.15. Zaterdag JO19-1 op bezoek bij WVF en JO17-1 gaat naar Almelo voor de wedstrijd tegen Oranje Nassau. Vr1 gaat zaterdag ten slotte op bezoek bij NEO in Borne.

Wedstrijd-nummer

G.T.A. Verhoeve

Sportpark De Strokel
Strokelweg 5