Heino 1 doet zichzelf tekort tegen Berkum

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen Berkum met 1-1 gelijkgespeeld. Vriend en vijand waren het erover eens dat Heino daarmee 2 punten te weinig en Berkum 1 punt te veel kreeg. Heino was namelijk een groot deel van de wedstrijd heer en meester en kreeg legio kansen om meer doelpunten te maken. Helaas kreeg de ploeg van Martijn de Vogel in de slotfase het deksel op de neus doordat Berkum alsnog de onverwachte gelijkmaker binnenwerkte.

Heino begon sterk aan de wedstrijd, maar het eerste gevaar kwam van Berkum. Bjorn Bakker schoot echter naast na een goede aanval over rechts. Hierna nam Heino het heft echt in handen en na een kwartiertje spelen leek dit al tot een doelpunt te leiden. Stan Heetkamp was attent toen de Berkumse keeper een schot van Luck van de Burg losliet en prikte de bal binnen. Tot verbazing van het Heinose kamp vlagde de grensrechter voor buitenspel en werd het doelpunt afgekeurd. Heino hield Berkum goed onder druk en dat leverde kansen op voor onder andere Stan Heetkamp, Tim Leferink en Matthias Reimink, maar steeds stond het Heinose vizier niet scherp of Berkumkeeper Huib Veurink in de weg. Daardoor leek 0-0 de ruststand te gaan worden, maar in de absolute slotfase wist Aron Wierenga toch de ban te breken na een prima aanval over links.

In de tweede helft was het spelbeeld aanvankelijk hetzelfde als in de eerste helft. Heino ging op jacht naar de 2-0 en kreeg daar ook kansen voor. Omdat deze echter niet benut werden, bleef Berkum hoop houden op een puntje en zodoende wisten langzaamaan meer druk op Heino te krijgen. Veel gevaar leverde dat echter niet op, totdat in de 88e minuut de bal in het strafschopgebied voor de voeten van Vince van den Anker viel en deze de gelijkmaker binnen kon werken. Een bittere tegenvaller voor Heino, maar richtte zich nog een keer op. Dat leverde nog een grote kans op voor Stijn Kogelman, maar hij schoot van dichtbij naast. Daardoor bleef het bij 1-1 en verloor Heino dus 2 dure punten. Het vertoonde spel, zeker in het eerste wedstrijduur, geven echter genoeg aanleiding om komende zaterdag met vertrouwen richting Raalte te gaan voor de Sallandse Derby.

TV Oost maakte een mooie samenvatting van de wedstijd.

Heino 2 wist de thuiswedstrijd tegen Bemmel met liefst 8-1 te winnen. Heino 3 was vrij, net als de selectieteams op zaterdag.