Verlies tegen Scherpenzeel

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft afgelopen zondag de thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat Scherpenzeel met 0-2 verloren.

Na een mooie minuut stilte voor ons onlangs overleden lid van verdienste Egbert Bomhof trapten beide ploegen even na twee uur af. Bij Heino startte Stijn Kogelman in plaats van Jesper Schokker, terwijl Ruben Meijer in extremis Jort Kamphof verving als basisspeler. In de openingsfase lieten de gasten zien waarom ze al het hele seizoen in de bovenste regionen van de ranglijst bivakkeren. Met snelle aanvallen maakte Scherpenzeel het de Heinose defensie meermaals lastig. Gescoord werd er evenwel niet, waardoor Heino steeds beter in de wedstrijd kwam. De Heinose aanvallers zetten vroeg druk op de Scherpenzeelse verdedigers, die daar behoorlijk moeite mee hadden. Ook in balbezit wist Heino zich steeds meer onder de druk van de gasten uit te spelen. Dit leverde wel een aantal kansrijke situaties op, maar helaas geen doelpunten. Halverwege de eerste helft viel ineens de 0-1. Knullig balverlies op het middenveld leverde een grote kans op voor Scherpenzeel, die in eerste instantie knap werd gekeerd door onze keeper Ivan, maar in de rebound was ook hij kansloos. Pernelly Biya was de gevierde man. In het vervolg van de eerste helft ging Heino op zoek naar de gelijkmaker, terwijl Scherpenzeel bleef loeren op een snelle uitbraak. Daaruit kregen zij ook enkele flinke kansen, maar Ivan stond zijn mannetje. In de absolute slotfase van de eerste helft gebeurde er nog van alles. Eerst kreeg Scherpenzeel twee enorme kansen die niet benut werden en op slag van rust werd Stijn Kogelman na een prima aanval over links knap vrijgespeeld in de 16; zijn schot ging helaas over het doel. 0-1 was zodoende de ruststand.

In de tweede helft was het Heino dat nog nadrukkelijker op zoek ging naar de gelijkmaker. De ploeg van Martijn de Vogel zette Scherpenzeel vol onder druk en kreeg wat kansen, maar die leverden helaas geen doelpunten op. Bij een van de spaarzame uitvallen van Scherpenzeel was het vervolgens wél raak. Een lange bal belandde bij Lars ten Teije, die vervolgens na een knappe actie raak schoot. Daarmee was het geloof bij Heino wel wat weg. Met wat vers bloed werd nog wel geprobeerd het tij te keren, maar dat zat er niet meer in. In de slotfase was het Scherpenzeel dat dicht bij een derde treffer was, maar dat leed bleef Heino bespaard, waardoor 0-2 de eindstand was. Door dit resultaat blijft Heino op plaats 15 staan, maar Heino kon grote delen van de wedstrijd goed meekomen met deze sterke tegenstander en dat geeft vertrouwen richting de wedstrijd van volgende week. Dan gaat Heino op bezoek bij SDV Barneveld, dat voor de winter een degelijke middenmoter leek te zijn, maar na de winter slechts 1 punt haalde uit 4 wedstrijden en daardoor in de onderste regionen is beland. Voor Heino dus weer een heel belangrijke wedstrijd.