Verlies tegen Buitenpost

9285WL
BUITENPOST
tel. 0511-541856

Heino 1 is er afgelopen zaterdag niet in geslaagd om drie punten mee te nemen uit Buitenpost. In het hoge noorden van Friesland verloor de ploeg van Martijn de Vogel terecht met 2-0.

Na een goede lunch bij Bij Ne9en ging Heino op pad naar het verre Buitenpost, waar de ploeg in dezelfde opstelling als vorige week aantrad. De wedstrijd begon voor Heino uiterst ongelukkig. Al na 4 minuten lag de bal in het Heinose doel; keeper Ivan wist een corner niet onder controle te krijgen, waardoor de bal voor de voeten van Bas Verbree viel, die wel raad wist met dit buitenkansje. Heino probeerde de opgelopen schade ongedaan te maken, maar kreeg, behoudens een goede kans voor Matthias Reimink, geen grip op de goed voetballende Friezen. Sterker nog, het was Buitenpost dat de meeste aanspraak kon maken op een volgende treffer. Een doelpunt werd echter afgekeurd wegens buitenspel en later was het Ivan die met een uitstekende redding Heino in de race hield.
In de tweede helft kreeg Heino weer snel een tegenvaller te verwerken: linksback Youri Sletering wilde voorzetten, maar doordat de bal iets getoucheerd werd, was Ivan kansloos en stond het dus 2-0. Buitenpost speelde de wedstrijd vervolgens soeverein uit en Heino kon eigenlijk heel lang niet echt een vuist maken. Alleen in de slotfase gebeurde er dan toch nog van alles. Eerst redde de Friese keeper op een Heino's afstandschot, waarna de toegekende corner op de lat gekopt werd. Aan de andere kant leek een corner in een keer het doel in te vliegen, maar de arbitrage had niet gezien dat de bal de doellijn gepasseerd was en in de slotminuut moest de Buitenpostse keeper nog een keer een flinke inspanning doen om zijn doel schoon te houden. Gescoord werd er evenwel niet meer waardoor Heino met een 2-0 nederlaag terug moest naar huis. Door deze nederlaag en de andere uitslagen van dit weekend is Heino weer afgezakt naar de 15e plaats; op doelsaldo staat Be Quick 1887 er nog onder. Volgende week staat er voor Heino een thuiswedstrijd tegen nummer 12 Longa '30 op het programma; de Lichtenvoorders hebben momenteel twee punten meer dan Heino. Een mooie kans dus om weer wat te stijgen op de ranglijst.

Heino 2 speelde tegen Winterswijk ondanks vele kansen voor de tweede keer op rij met 0-0 gelijk; het behoudt daarmee de koppositie, maar concurrent TVC '28 staat met een duel minder gespeeld slechts 2 op slechts twee punten achterstand. Heino 3 won de derby tegen Rohda 3 met 2-0, waardoor de ploeg volgende in en tegen Beekbergen de eerste periode kan binnenhalen. JO19-1 ging in Dronten hard onderuit tegen ASVD: 4-0 en JO17-1 verloor met 3-1 van Winterswijk. Vr1 verloor ten slotte met 4-1 van Nieuwleusen.