Eerst winst van het seizoen tegen Quick '20

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft afgelopen zondag de eerste overwinning van het seizoen behaald. De ploeg van Martijn de Vogel speelde een puike partij en won verdiend met 4-2.

Bij Heino keerden Rick Vreeswijk en Stan Heetkamp terug in de basis; voor Jesse Kruiper en Stijn Kogelman betekende dit een plek op de bank; Matthias Reimink schoof door naar de spitspositie. Heino schoot uit de startblokken, want al binnen de halve minuut lag de bal in het Oldenzaalse doel, nog zonder dat Quick '20 de bal nog maar aangeraakt had. Jesper Schokker stuurde Kay Ruiter met een leep balletje de diepte in en die gaf een strakke lage voorzet die Rick Vreeswijk alleen maar binnen hoefde te lopen. De euforie was echter maar van korte duur, want nog geen twee minuten later stond het alweer gelijk doordat Jesse Kip kon afronden. In het vervolg van de eerste helft was het Heino dat het spel bepaalde en Quick '20 goed onder druk hield. Dit leverde enkele kansrijke situaties op, maar nog geen doelpunten. Aan de andere kant was het wel steeds opletten voor de omschakeling van de Oldenzalers; zo kreeg Quick '20 halverwege de eerste helft een grote kans om op voorsprong te komen, maar tot twee keer toe voorkwam Mike te Wiele een achterstand. Vrijwel direct na dit hachelijke moment was het aan de andere kant wél raak: Matthias Reimink rondde een een prima aanval goed af. In het restant van het eerste bedrijf bleef Heino de bovenliggende partij, maar gescoord werd er niet meer, waardoor beide ploegen met 2-1 aan de thee konden.

In de tweede helft waren het de gasten die sterk startten, want al na twee minuten kreeg Quick '20 een grote kans om weer langszij te komen. Mike te Wiele bewees opnieuw zijn waarde door ook deze kans onschadelijk te maken. Daarna trok Heino weer ten aanval en dit leverde een vrije trap aan de zijkant van het veld op. Deze werd het strafschopgebied ingeslingerd, waar Quick '20 de bal niet goed wegkreeg. De bal belandde voor de voeten van Tim Leferink die de marge met een prima schot weer op twee doelpunten bracht: 3-1. Daarna golfde het spel wat op en neer, waarbij Quick '20 op jacht ging naar de aansluitingstreffer en Heino probeerde de score verder uit te bouwen. Na een klein kwartier spelen gebeurde het eerste: na een fout in de opbouw bij Heino belandde de bal voor de voeten van Peter Ilia, die vanaf een meter op 16 doeltreffend uithaalde. Een zwaar laatste halfuur dreigde voor Heino, maar tot opluchting van iedereen werd al vrij snel weer 4-2: Matthias Reimink kon geheel vrijstaand bij de tweede paal een vrije trap binnenkoppen. Quick '20 probeerde in het restant van de wedstrijd nog wel terug te komen, maar echt dreigend werd het niet meer, waardoor Heino de wedstrijd relatief eenvoudig kon uitspelen. Er waren zelfs nog wat mogelijkheden om de score verder uit te bouwen, maar die werden niet benut, waardoor 4-2 als eindstand genoteerd kon worden en Heino tot grote vreugde van het team en het publiek de eerste overwinning van het seizoen behaalde. Hierdoor geeft Heino de laatste plaats weer terug aan MASV en is er weer aansluiting met de middenmoot. Volgende week wacht er weer een belangrijke wedstrijd, want dan gaat Heino op bezoek bij MASV. Hopelijk weet de ploeg de goede lijn die is ingezet dan door te trekken!

Heino 2 won zondagmorgen met 3-0 van Longa '30 en Heino 3 boekte op bezoek bij Batavia '90 2 zelfs een 1-5 overwinning. Zaterdag won JO19-1 met 4-0 van de buren van Lemelerveld en JO17-1 met 6-2 van Epe.