Gelijkspel tegen Quick '20

7572AS
OLDENZAAL
tel. 0541-531844

Heino 1 heeft afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Quick '20 gelijkgespeeld. In Oldenzaal eindigde de wedstrijd in 1-1.

Heino startte in de gebruikelijke opstelling, alleen Jeroen Bos begon als rechtsachter, waardoor Sten Rosendal op de bank plaats moest nemen. In de openingsfase had Heino het lastig, mede doordat het wat moeite had met het 'gewone' grasveld van Quick '20. De eerste mogelijkheden waren dan ook voor de thuisploeg, maar die werden niet gepromoveerd tot doelpunten. Gaandeweg de eerste helft kwam Heino beter in het spel en daardoor ontstonden er ook kansen voor Heino. Matthias Reimink was met een kopbal dicht bij een treffer en ook Stan Heetkamp was tot twee keer toe gevaarlijk, maar ook dat leidde helaas niet tot doelpunten. Ook Quick '20 liet zich niet onbetuigd en kreeg enkele kansen, maar desondanks werd er in de eerste helft niet gescoord.

In de tweede helft gingen beide ploegen verder waar ze voor de pauze gebleven waren: de aanval zoeken. Met een verschil: nu was het al snel wél raak voor Heino. Luck van der Burg kopte een vrije trap over de uitkomende keeper van Quick '20 heen. Helaas was het ook al snel weer gelijk: clubtopscorer Peter Ilia werd met een goede steekbal diepgestuurd en rondde beheerst af. In het restant van de wedstrijd bleef het spel op en neer golven; Quick '20 kreeg nog enkele kansen, maar Heino was via Matthias en de ingevallen Jesse Kruiper nog dicht bij een doelpunt. Gescoord werd er evenwel niet meer, waardoor de wedstrijd eindigde in 1-1, waar 4-4 of 5-5 ook mogelijk was geweest. Beide ploegen konden derhalve wel leven met de puntendeling. Heino zag concurrenten Longa '30 en Be Quick 1887 winnen, maar houdt zicht op de veilige plaatsen. Volgende week komt middenmoter MASV op bezoek in Heino, dan is er weer een mooie mogelijkheid om 3 punten binnen te halen.

Bekijk hier de samenvatting die RTV Oost van de wedstrijd maakte.

Heino 2 won, tijdens hun familiedag, op bezoek bij SDOUC in Ulft met 0-2. Heino 3 won moeizaam met 1-0 van KCVO 2 en blijft daarmee op kampioenskoers. Zaterdag ging de wedstrijd van JO19-1 niet door, terwijl JO17-1 met liefst 7-3 wist te winnen van Winterswijk. Vr1 wist met 2-1 te winnen van Den Ham.