Belangrijke overwinning op Longa '30

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft zichzelf afgelopen zondag een uitstekende dienst bewezen door de kelderkraker tegen Longa '30 met 3-2 te winnen.

Trainer Martijn de Vogel had ten opzichte van de wedstrijd tegen Buitenpost een wijziging doorgevoerd. Luc Fakkert begon als rechtsachter, waardoor Ruben Meijer doorschoof naar het middenveld. In de openingsfase leken de gasten uit Lichtenvoorde zich meer bewust van het belang van deze wedstrijd, want de oranjehemden schoten uit de startblokken. Al na 15 seconden lag de bal achter keeper Ivan, maar de scheidsrechter had al gefloten voor een aanvallende overtreding op Kevin Roddenhof. De Longastorm hield echter aan en dat resulteerde na 7 minuten in een corner, die door Thomas Kerperien goed binnengekopt werd. Heino zat echter niet bij de pakken neer en stelde direct orde op zaken. Het kreeg daarbij wel enige hulp van de Longaverdediging. Na een lange bal van Luc Fakkert kwamen centrale verdediger Mats Hegman keeper Dion Esink aan het klungelen, waardoor Stijn Kogelman kon profiteren. Door deze treffers leek ook Heino wakker geschud en er ontspon zich een vermakelijk duel, waarin wel het nodige fout ging aan beide kanten. Binnen het halfuur had Heino nog tweemaal gescoord, maar beide doelpunten werden afgekeurd wegens buitenspel. Toch kwam Heino voor rust nog op voorsprong en opnieuw ging hier geklungel in de laatste linie van Longa aan vooraf. Dit keer was het Matthias Reimink die kon profiteren en keeper Esink kansloos liet. In de slotfase van de eerste helft golfde het spel nog wat op en neer, maar gescoord werd er niet meer, waardoor Heino met een voorsprong aan de thee ging.
Heino startte ongewijzigd aan de tweede helft, maar het was Longa dat in de tweede helft de boventoon voerde. Dit leidde tot enkele schoten, waarvan de gevaarlijkste door Tim Leferink voor het doel weggekopt werd. Even later was Tim echter de schlemiel, door een vrij ongevaarlijk schot te willen onderscheppen, maar daardoor verdween de bal onhoudbaar voor Ivan in het eigen doel. Longa ging op zoek naar meer en Heino had het moeilijk. Halverwege de tweede helft kwamen Stan Heetkamp en Nick Peters in het veld voor Stijn Kogelman en Rick Vreeswijk voor nieuwe aanvallende impulsen, maar het bleef Longa dat de meeste aanspraak kon maken op de overwinning. Toch was daar in de 85e minuut ineens Stan Heetkamp die zich na een fantastische steekpass van Luc Fakkert knap vrijspeelde en de 3-2 binnenschoot. In de slotfase probeerde Longa nog de gelijkmaker te forceren, maar de Heinose verdediging hield prima stand, waardoor de ploeg een misschien niet geheel verdiende, maar zeer welkome overwinning behaalde. Door dit resultaat stijgt Heino in een klap naar plaats 12. Volgende week gaat Heino op bezoek bij titelkandidaat VVOG, maar eerst speelt de ploeg dinsdagavond in de tweede bekerronde in Deventer tegen Helios. Deze wedstrijd begint om 20.00 uur.
Bekijk hier de samenvatting die TV Oost maakte van de wedstrijd.

Heino 2 verloor zondag de derby tegen Rohda 2 enigszins verrassend met 2-3, waardoor het de koppositie nu echt kwijt is. Heino 3 won met 0-1 bij Beekbergen en is daarmee periodekampioen. Zaterdag ging JO19-1 met 2-5 onderuit tegen CSV '28 en ook JO17-1 verloor: 4-6 tegen HHC Hardenberg. Vr1 won zaterdag wel van HHC (Vr2): 1-0.