Onnodig puntverlies tegen MASV

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft in de thuiswedstrijd tegen MASV twee dure punten laten liggen. De wedstrijd eindigde in 1-1.

Heino begon de wedstrijd in de gebruikelijke opstelling en nam direct het initiatief. MASV vond dit prima en trok zich terug op de eigen helft. Veel kansen leverde het Heinose overwicht aanvankelijk echter niet op. Het eerste gevaar kwam over de rechterkant waar Rick Vreeswijk doorbrak; zijn voorzet kon echter onderschept worden door de Arnhemse keeper. Niet lang daarna werd Rick na een prima aanval vrijgespeeld in het strafschopgebied, maar oog in oog met de keeper schoot hij de bal op de lat. In de 31e minuut was het dan toch raak. Stan Heetkamp kon een lange bal maar half controleren, maar daardoor bleef de bal op een meter of 20 van het doel liggen; Matthias Reimink wist de bal met een beheerste schuiver binnen te schieten. In de rest van de eerste helft bleef Heino de bovenliggende partij en kreeg het nog wat mogelijkheden om de 2-0 te maken, maar gescoord werd er in de eerste helft niet meer.

Heino begon de tweede helft ongewijzigd, maar al snel was duidelijk dat MASV het tweede bedrijf uit een ander vaatje tapte. De ploeg speelde een stuk agressiever dan in de eerste helft. Daarnaast maakten de harde wind en felle buien het moeilijk om tot goed voetbal te komen. Toch leek er niet veel aan de hand voor Heino, maar net op het moment dat de hemelsluizen helemaal open gingen viel een voorzet van de zijkant gedragen door de wind pardoes bij de tweede paal binnen. In het restant van de wedstrijd was het van beide ploegen vooral hard werken op het kletsnatte veld, maar toch kreeg Heino vijf minuten voor het einde nog de uitgelezen mogelijkheid om de overwinning binnen te halen. Helaas wist Matthias de bal op zo'n vijf meter van het doel niet lekker te raken, waardoor de keeper alsnog redding kon brengen. Zo eindigde de wedstrijd waarin Heino de meeste kansen kreeg in 1-1. Heino houdt hierdoor zicht op de veilige plaatsen, maar een overwinning zou direct een stijging op de ranglijst betekenen. Komende donderdag staat de inhaalwedstrijd tegen concurrent DETO op het programma.

Heino 2 wist de thuiswedstrijd tegen RKHVV met 2-0 te winnen, terwijl Heino 3 in de topper tegen Dalfsen 2 met 2-0 onderuit ging. Met een voorsprong van 6 punten op de concurrent uit Dalfsen blijft H3 wel op titelkoers. Zaterdag speelde JO19-1 met 3-3 gelijk tegen DETO en JO17-1 ging hard onderuit bij ATC '65: 8-0. Ook Vr1 ging zaterdag onderuit: de ploeg verloor met 4-0 op bezoek bij Hellendoorn.