Geweldige overwinning op Pelikaan S

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft zaterdagavond de thuiswedstrijd tegen Pelikaan S met maar liefst 5-0 gewonnen. Door dit resultaat stijgt Heino op de ranglijst van de 16e naar de 12e plaats.

Bij Heino was er een basisplaats als diepste spits voor Stijn Kogelman; Matthias Reimink zakte een linie terug om Aron Wierenga op het middenveld te vervangen. In het doel stond de jonge Ivan Kaniuchko. Heino startte prima aan de wedstrijd en drong Pelikaan terug op de eigen helft. Dat leverde wat kansjes op voor Stijn en Matthias, maar tot doelpunten kwam het nog niet. Pelikaan zocht, met name via de handige Omar Kavak, ook af en toe de aanval; echt gevaarlijk werden de Oostwolders echter niet. Na iets meer dan een half uur was het dan eindelijk raak. Na een goede aanval over links wist de keeper van Pelikaan de inzet van Stan Heetkamp nog te keren, waarna Rick Vreeswijk de bal weer inbracht. Weer was het Stan die na een knappe aanname op doel kon schieten, maar weer stond de keeper in de weg; deze kreeg de bal echter niet onder controle, waarna Stijner als de kippen bij  was om de rebound te benutten. Dit was het begin van een ware Heinostorm, want 2 minuten later lag de bal alweer in het doel en weer was Stijn de gevierde man, door een afgemeten voorzet van Jesper knap binnen te koppen. Daarmee was de koek nog niet op: Stijn completeerde zijn hattrick binnen een tijdsbestek van 10 minuten. Matthias wilde een afgeslagen aanval op doel schieten, maar dat ging niet helemaal volgens plan; de bal belandde echter precies voor de voeten van Stijn die binnen kon tikken. Daarop kwamen er bij de Groningers wat frustraties boven, getuige de twee gele kaarten na pittige overtredingen die ze in het restant van de eerste helft ontvingen.
In de tweede helft probeerde Pelikaan met de moed der wanhoop terug te keren in de wedstrijd. Dat leverde wel wat onrust in de Heinose verdediging op en een serie corners, maar tot doelpunten leidde het allemaal niet, doordat Heino geconcentreerd bleef verdedigen. Halverwege de tweede helft luwde de druk van Pelikaan wat en kon Heino weer aan aanvallen gaan denken. Eerst miste Stijn nog door van dichtbij over te schieten, maar vlak daarna wist hij alsnog de 4-0 op het scorebord te zetten. Na een prima pass van Kevin Roddenhof speelde Stijn zich knap vrij om vervolgens diagonaal binnen te schieten. Na de 4-0 was het verzet van Pelikaan definitief gebroken. Heino bracht met Nick Peters, Lucas van Riel, Ruben Meijer en Daan van den Eijkel  verse krachten in (onder andere Stijn kreeg zijn welverdiende publiekswissel) en ging daarmee op zoek naar meer goals. In blessuretijd viel dan ook nog de 5-0: Tim Leferink kopte uit een corner op doel, waarna Daan de rebound kon binnenwerken. Blijdschap alom bij Heino uiteraard, want hiermee passeert de ploeg in een klap 4 ploegen op de ranglijst. De verschillen onderin zijn echter bijzonder klein, dus komende zaterdag op bezoek bij AZSV in Aalten is een goed resultaat weer meer dan welkom.

Heino 2 stoomde door in de reserve hoofdklasse door met 5-1 te winnen van SDOUC en heeft na 5 wedstrijden nog de volle buit. Ook Heino 3 blijft goed op koers in de reserve 2e klasse; zij wonnen met 0-5 op bezoek bij KCVO 2 en behouden dus de koppositie. Zaterdag won JO19-1 ook al met 0-5 bij Overwetering in Olst, terwijl JO17-1 met 2-1 verloor van het Bornse NEO. Vr1 verloor op bezoek bij Den Ham met 4-2.