Heino laat dure punten liggen tegen Pelikaan S

9828RC
OOSTWOLD WESTERKWARTIER
tel. 050-5515697

Heino 1 is er zaterdagmiddag niet in geslaagd te winnen van hekkensluiter Pelikaan S. In Oostwold eindigde de wedstrijd in 2-2.

Heino startte in een wat gewijzigde opstelling ten opzichte van de wedstrijd tegen DETO. Vanwege de absentie van Sten Rosendal en Kevin Roddenhof mochten Jeroen Bos en Kay Ruiter in de basis beginnen; Ruben Meijer kwam hierdoor centraal achterin te spelen. Voorin kreeg Jesse Kruiper de voorkeur boven Stan Heetkamp, waardoor Matthias Reimink naar het middenveld schoof. Ondanks deze mutaties begon Heino sterk aan de wedstrijd. Het bepaalde het spel en kreeg ook kansen. De grootste was voor Matthias; hij leek een rebound vrij in te kunnen schieten, maar helaas verdween de bal over het doel. Halverwege de eerste helft was het dan toch raak: Matthias kopte een voorzet van Aron Wierenga prima binnen. Door deze treffer leek Pelikaan S ook wakker te worden, want de ploeg begon ook kansen te creëren. Een eerste poging belandde op de paal, een tweede ging maar net naast, maar bij de 3e goede kans, kort voor rust, was het wel raak voor de Groningers. Een lange bal belandde achter de Heinose verdediging en Farid Balnaveh wist te scoren. Zodoende gingen beide ploegen met een gelijke stand aan de thee.
Heino begon ongewijzigd aan de tweede helft, maar moest noodgedwongen even later al wisselen. Tim Leferink ging geblesseerd naar de kant en Jort Kamphof was zijn vervanger. Ondanks deze tegenvaller kwam Heino na een kwartiertje in de tweede helft weer op voorsprong. Rick Vreeswijk werd gevloerd in het strafschopgebied en Matthias benutte penalty. Erg lang kon Heino niet genieten van deze voorsprong, want een paar minuten later was het alweer gelijk doordat Jan Hooiveld een corner binnen wist te koppen. In het restant van de wedstrijd ging Heino nog vol voor de winst; Martijn de Vogel probeerde met enkele verse krachten nog wat te forceren. Dat leverde voor Pelikaan S ook de nodige ruimte op, maar geen van beide ploegen wist nog tot scoren te komen, waardoor de wedstrijd eindigde in 2-2. Zo sprokkelt Heino weer een puntje, waar het tegen de hekkensluiter op meer gerekend had om zo de voorsprong op de concurrentie wat uit te breiden. Komend weekend speelt Heino een thuiswedstrijd tegen subtopper AZSV, dan krijgen onze jongens een nieuwe kans om wat afstand te nemen van de degradatiezone.

Heino 2 won eenvoudig met 3-0 van Winterswijk. Heino 3 speelde de derby tegen Rohda 3 gelijk met 1-1 en zag naast belager Dalfsen 2 naderen tot 4 punten. Zaterdag verloor JO19-1 met 3-1 van Lemelerveld, terwijl JO17-1 nipt verloor van koploper Vogido: 2-3.