Heino sleept punt uit het vuur tegen AZSV

vv Heino 1 (zon)

AZSV

4e Divisie D

13 april 2024 19:00

R. Meilink

Sportpark De Kampen
Stationsweg 10
8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft de thuiswedstrijd tegen subtopper AZSV gelijkgespeeld. Tegen de Aaltenaren werd het, na een 0-2 ruststand, 2-2.

Bij Heino keerden Kevin Roddenhof en Sten Rosendal terug in de basis. Hierdoor schoof Ruben Meijer door naar het middenveld, waar Luck van den Burg ontbrak. Voorin kreeg Stijn Kogelman de voorkeur boven Jesse Kruiper. Vanaf de eerste minuut zetten de gasten Heino vroeg onder druk. De ploeg van Martijn de Vogel werd zodoende gedwongen om veelvuldig de lange bal te spelen, wat gezien de fysieke overmacht van de AZSV-verdedigers niet tot veel succes leidde. Omdat AZSV ook niet erg veel overtuiging voor het doel toonde, wist het het overwicht niet om te zetten in doelpunten en dus stevende de wedstrijd af op een 0-0 ruststand. In de laatste paar minuten van de eerste helft veranderde dat beeld echter rigoreus. Eerst wist AZSV'er Joost Rasing uit de corner de 0-1 binnen te koppen en even later viel uit een rommelige situatie zelfs nog de 0-2.
In de tweede helft wist Heino toch weer terug te komen in de wedstrijd. Na een minuut of 10 was het Stijn Kogelman die de bal met zijn linkerbeen prachtig binnenschoot en kort daarop maakte de net ingevallen Stan Heetkamp na een prima aanval de gelijkmaker. In het restant van de wedstrijd gingen beide ploegen op zoek naar de winst en dat leverde voor beide doelen hachelijke situaties op, maar geen doelpunten. Het dichtst bij een treffer was in de slotminuten AZSV, maar de vrij voor de keeper opgedoken Thijmen te Kolste wist gelukkig niet tot scoren te komen. Zodoende eindigde de wedstrijd in 2-2, waarmee Heino inmiddels al 5 wedstrijden zonder nederlaag is. Helaas wist Buitenpost de wedstrijd tegen hekkensluiter Pelikaan S, dat de wedstrijd met 9 spelers afsloot, in de slotfase nog te winnen, waardoor Heino een plekje zakte naar de 13e plaats. Komende zondag komt directe concurrent Buitenpost op bezoek, dus dan is er weer een mooie kans om de 13e plaats weer af te staan aan de Friezen.

Heino 2 won de derby tegen Rohda 2 met 0-2 en doet door puntenverlies van concurrent TVC '28 weer helemaal mee om de titel in de reserve hoofdklasse. Heino 3 won met liefst 9-0 van Beekbergen 2 en houdt daarmee de voorsprong van 4 punten op concurrent Dalfsen 2 intact. H11 wist met 6-0 te winnen bij Heeten 7 en kan komende zondag het kampioenschap binnen halen. Zaterdag won JO19-1 met 2-5 op bezoek bij rodelantaarndrager Eefde, terwijl JO17-1 met 3-2 verloor van HHC Hardenberg. Vr1 (zat) verloor ook van HHC: tegen het 2e vrouwenteam werd het 2-0 voor de Hardenbergers.