Heino bekert verder na overwinning op VIOS Vaassen

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft afgelopen zaterdag de 2e knock-outronde van het districtsbekertoernooi gehaald. De wedstrijd in eigen huis tegen derdeklasser VIOS uit Vaassen eindigde in 2-0.

Dat de geel-zwarten niet waren gekomen om lekker mee te voetballen werd al snel duidelijk: VIOS parkeerde de bus voor het eigen doel om de nul zo lang mogelijk vast te houden en hoopte met een incidentele uitval gevaarlijk te worden. Dat eerste lukte, want Heino kreeg het lange tijd niet voor elkaar om een gaatje in de Vaassense muur te vinden en daarnaast lukte het tweede doel ook, want de enige twee echte kansen van de eerste helft kwamen op naam van de gasten. Gelukkig voor Heino stond Ivan, die normaal in het 2e keept, zijn mannetje en zodoende werd er voor rust niet gescoord. Smetje op de eerste helft was wel het snel uitvallen van Luc Fakkert en Jeroen Bos; zij werden vervangen door Jort Kamphof en Lucas van Riel.
Na rust voerde Heino de druk verder op en zeker nadat de snelle Nick Peters en Rick Vreeswijk in de ploeg waren gekomen voor Daan van den Eijkel en Stan Heetkamp begon de Vaassense muur langzaam te bezwijken. Een ruim kwartier voor het einde viel eindelijk de 1-0 doordat Stijn Kogelman na goed voorbereidend werk van Nick en Rick binnen kon koppen en kort voor tijd was het weer Stijn die de wedstrijd in het slot gooide. Door deze 2-0 overwinning bekert Heino dus verder en kan het rustig afwachten wie de volgende tegenstander wordt.

Donderdagavond wist Heino 2 net niet te stunten tegen KCVO 1. Halverwege de tweede helft kwam Heino op achterstand, maar in de ultieme slotfase wist de ploeg toch nog een gelijkspel af te dwingen. Na een corner, waarbij zelfs keeper Ivan zich voor het doel meldde, ontstond een scrimmage waarbij de bal voor de voeten van Niels Eijkelkamp viel, die hier wel raad mee wist. Zodoende moesten strafschoppen de beslissing brengen; na 5 penalty's was de stand 4-4, maar bij de eerste knock-outbeurt viel helaas toch het doek voor Heino 2.

Van de overige 5 seniorenteams die nog actief waren in de beker lukte het alleen 35+1 om de volgende ronde te halen; zij wonnen met 3-0 van Wijhe 7. Voor H4, H6, H8 en H11 viel helaas het doek.