Bekerwinst op Helios

7421LN
DEVENTER
tel. 0570-655030

Heino1 heeft de volgende bekerronde bereikt door de uitwedstrijd tegen Helios met 1-4 te winnen.

Trainer Martijn de Vogel wilde de lijn van de laatste weken doortrekken en stuurde bijna dezelfde 11 spelers als afgelopen zondag het veld in. Alleen matchwinner Stan Heetkamp keerde terug in de basis, ten koste van Ruben Meijer. Daarnaast verdedigde Mike te Wiele het doel in plaats van Ivan Kaniuchka. Trainer Harry Decheiver van Helios gaf duidelijk de voorkeur aan de competitie, want hij wijzigde zijn elftal op maar liefst 5 plekken. Desalniettemin startten de Deventenaren sterk en zetten ze Heino vroeg onder druk; dat leverde in de openingsfase een kans op voor Sander Krijns. Na een minuut of tien kreeg Heino vat op de wedstrijd en toen kwam het klasseverschil wel tot uiting, waardoor Heino door doelpunten van Stan Heetkamp, Matthias Reimink, Stijn Kogelman en nogmaals Stan Heetkamp nog in de eerste helft uitliep naar 0-4. In de rust kwamen er met Jeroen Bos, Lucas van Riel en Jort Kamphof verse krachten binnen de lijnen, maar Heino hoefde natuurlijk niet meer zo heel nodig. Gaandeweg de tweede helft kwamen ook Nick Peters en Ruben Meijer nog in de ploeg, maar het was Helios dat met een eretreffer voor het slotakkoord zorgde. Zo ging Heino met een 1-4 overwinning weer naar huis, zit het bij de laatste 32 en kan het afwachten wie de volgende tegenstander in het bekertoernooi wordt. Daarnaast kan het zaterdag met een goed gevoel naar Harderwijk voor de uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat VVOG.