Rohda R. - vv Heino 1

Rohda R. - vv Heino 1

Komende zaterdag staat voor Heino 1 de volgende editie van de Sallandse Derby op het programma. De wedstrijd wordt deze keer gespeeld op sportpark Tijenraan in Raalte. De wedstrijd begint om 19.00 uur. De ploeg van Martijn de Vogel staat momenteel op de 15e plaats en heeft de punten dus hard nodig. Vorige week haalde Heino een punt in de thuiswedstrijd tegen Berkum. Na de 4-0 uitnederlaag op voorhand misschien een acceptabel resultaat, maar gezien de wedstrijd absoluut twee verloren punten. Heino kreeg legio kansen, maar benutte er slechts een van en kreeg in de slotfase het deksel op de neus. Het vertoonde spel biedt echter voldoende aanknopingspunten om met vertrouwen naar Raalte af te reizen. Rohda kende een uitstekende generale repetitie voor de Derby: de ploeg won met liefst 8-0 van hekkensluiten Pelikaan S. Zowel Teije ten Den als Kevin Peppels maakte die wedstrijd een hattrick, dus de rood-gele aanvallers zijn goed op schot. Rohda kende ook een prima oefencampagne. Begin januari won de ploeg op trainingskamp in Marokko met 4-3 wat ARC uit Alphen aan den Rijn, een middenmoter in de 4e divisie A. Ook van WSV Apeldoorn, middenmoter in de 1e klasse, wisten de Raaltenaren te winnen: 4-2. De laatste oefenwedstrijd, tegen Hoogeveen, de kampioen van het vorige seizoen in de 4e divisie, verloor Rohda met 4-3. De ploeg van vertrekkend trainer Laurens Knippenborg weet het net dus makkelijk te vinden, maar lijkt gezien de vele tegentreffers achterin toch ook kwetsbaar. Op dit moment staat Rohda op een vierde plaats in de stand, op slechts 3 punten achterstand op koploper Scherpenzeel en dus doen de Raaltenaren volop mee in de strijd om de titel. Ook voor hen is ieder punt dus welkom. Kortom: het belooft weer een mooie voetbalavond te worden. Onze jongens kunnen daarbij alle steun goed gebruiken, dus kom weer massaal naar Raalte zaterdagavond!

Om het hele voetbalfeest in goede orde te laten verlopen, heeft het bestuur van Rohda een aantal aanwijzingen gegeven, die lees je hier.

Heino 2 speelt zondagmorgen de kraker tegen TVC '28. Ons tweede staat momenteel op een 2e plek in de reserve hoofdklasse met 3 punten achterstand op koploper TVC '28. Heino 3 hervat hun kampioensrace thuis tegen Wijhe, de enige ploeg waarvan H3 tot nu toe verloor. De wedstrijd begint om 10.30 uur. Verder zijn er thuiswedstrijden voor 35+, H9 en H11 om 10 uur, H12 en Vr1 (zon) om 12 uur en H7 om 12.15 uur. Een mooie volle voetbalzondag dus. JO19-1 gaat op bezoek bij Diepenveen, terwijl JO17-1 om 12 uur thuis aftrapt tegen HZVV. Ook Vr1 speelt zaterdag thuis, zij beginnen om 14.30 uur tegen Oranje Nassau Vr1.

Wedstrijd-nummer

B. Kuiper

Sportpark Tijenraan
Zwolsestraat 76